Translate

Sunday 16 August 2015

GUNUNG DATUK,REMBAU N9

GUNUNG DATUK
REMBAU NEGERI SEMBILAN
KOMPLOT HIKERS X PROJECT KGB


Salam sejahtera semua...
Entry kali nie merupakan entry kedua selepas komplot beraksi warmup di bukit gasing mggu lepas.Kpenatan masih terasa lagi harini..

Kali nie.aku malas nak beleter panjang2 dalam entry,sbb idea aku untuk memerah jalan cerita untuk menjalur ke minda korang dgn pengalaman yang sentiasa dipatrikan.

Semalam,Komplot kami tak ramai,sbb ramai yang tak dapat join.So kali ni komplot kami terdiri dari Aku,Zaff,Kay,Amir dan Shah saja.Namun apa yang best nya kali nie aku bukak trip Open Hiking pada sesapa yang nak join komplot untuk misi kali ni Gunung Datuk.Aku bajet xde lah ramai yang nak ikut,sekali berkumpul semalam,ade lebih kurang 25 orang members yang turutsama nak bersama kami melangkah kaki ke puncak.

Utk gunung Datuk nie...ape leh aku katakan...kategori: medium.Mungkin aku je yg rase medium atau korang sendiri tafsirkan.
Untuk first trek mula2 tu je yang agak extreme sbb trek akar kayu yg mmg ckup menjana otak dan titis peluh dan saki baki pernafasan.Trek akar sekitar 30minit almost 80 degree yang terpaksa dilalui.Trek landai hya beberapa kerat je yg kami jumpa.Selebihnya byk trek yang agar menaik sekitar 45 degree.Namun,treknya layan je.xde la tough sangat.
Masa diamabil sekitar 2 jam paling lama.kalo laju thu sejam je boleh sampai.Trun plak mcm biase lah.take a half time up.

So enjoy gambar je lah.malas aku nak tulis bebanyak.Korang rase sndri disana.

P/s: bayar masuk entrance RM5 sekepala.Nasihat aku,kalo yang grouping ramai tu eloklah siap2 kan list trus nama2 hikers n bagi kat pintu entrance beserta duit yang dah dikumpul.So korang xdela buang mase nak beratur pnjang2.Biar sorang je yang buat kerja kat entrance tu.


Trip 1st




















































1 comment:

  1. Salam mcm ana nk hubungi awak jika berminat utk join program saya buat maksudnya awak jadi sukarelawan kami

    ReplyDelete