Translate

Sunday 16 August 2015

BUKIT GASING,PETALING JAYA

BUKIT GASING,PETALING JAYA
KOMPLOT HIKERS
WARMUP SESSION
ROAD TO GUNUNG DATOK

Hey guys...Salam sejahtera.KH is back from sleep.
Kali nie entry yang aku nak beduk dalam penulisan aku adelah sesi warmup mission semalam.Yang telah berlangsung dengan jayanya
Misi semalam adelah antara sesi warmup sebenarnya...after 2 bulan rest sempenan bulan Ramadhan dan Syawal yang dilalui...Jadi aku anjurkan wearmup sesi nie sbgai mukadimah selepas berehat...Ini sebagai langkah bagi memastikan segala urat saraf kami ni tidak terkejut...

Well,ini juga sebagai langkah pre-hiking sempena misi KH seterusnya minggu depan iaitu GUNUNG DATOK yang dijadualkan pada Ahad ni 16-8-15.Jadi aku pon susun jadual yang agak kucar kacir ni,namun dgn jaya jugak aku habiskan sesi nie.

Misi bermula seawal jam 7 pagi.Berkumpul di markas kami di Sunway.Aku,Kay dan Zafran...1 kereta.Nak pikap Diana kat port dia.So after that kami mnyusuri perjalanan melalui Federal Highway.Untuk Bkt Gasing nie,aku difahamkan terdapat byk entrance,so kami memilih untuk bermula di Entarance PJ.
Sesampainya dgn sesak parking di kawasan perumahan tu,kami berjumpa dgn Kak B dan Kak Mun n daughter yg dah lama menunggu ketibaan kami.Namun,bukan lah kami berlima saja,malah kami juga ditemani dengan lagi 4 orang mmber Kay...So total kami dalam 11 orang...
Actually aku xpernah ke Gasing nie,so aku biar Kakak2 ku ni jadi jurupandu aku.

Nak ikotkan,trekk nya xlah sesukar mane,mmg santai je.kalu ade pon sikit2 je la mencanak sikit tapi tu pon x extreme.Boleh la untuk permulaan warmup nie.Tapi kakak2 aku ni mmg bawak route yang lain macam skit.maklomlah depa dah biasa kat Gasing ni.
agak berpeluh jugak la layan route depa.Yang si Zaf n Kay yg penah pegi sebelom ni pon xpernah lalu route kali nie...Sampai2 puncak jumpa kuil India.mmg rare...

































No comments:

Post a Comment